Siirry pääsisältöön

Kuuntele ää­ni­kir­jo­ja ilman cd-levyjä

Saavutettavuuskirjasto Celia lopettaa uusien cd-äänikirjalainaajien rekisteröinnin 30.9.2024. Näkövammaisten liitto lainaa Daisy-soittimia, joilla voi kuunnella Celian äänikirjoja ilman cd-levyjä.

Jos sinulla on jo lainassa Näkövammaisten liitosta cd-asemallinen Daisy-soitin, voit halutessasi vaihtaa sen jo nyt laitteeseen, jolla voit kuunnella äänikirjoja ilman cd-levyjä.

Jos sinulla, läheiselläsi tai muulla avustavalla henkilöllä on käytössä Saavutettavuuskirjasto Celian verkkopalvelun tunnukset, voit ladata äänikirjoja tietokoneella ja siirtää ne muistikortille- tai tikulle ja kuunnella niitä Daisy-kuuntelulaitteella.

Näkövammainen voi saada Celian ja Näkövammaisten liiton Luetus-kirjakerhot- Ulkoinen linkki myös suoraan kuuntelulaitteeseen. Ilman tietokonetta ja cd-levyjä tilatut äänikirjat ja -lehdet tulevat laitteeseen automaattisesti Luetus-palvelussa- Ulkoinen linkki. Tarvitset palveluun internetyhteyden. Jos sinulla ei ole internetyhteyttä, lainaamme maksutta lisälaitteen, jonka välityksellä kuuntelu on mahdollista. Luetus-palvelussa tarvitaan silmälääkärin määrittämä vähintään 50 %:n näkövamman haitta-aste. Luetus-palvelussa on tarjolla myös äänilehtiä: sanoma- aikakaus- ja paikallislehtiä jne.

Celian verkkopalveluasiakkaana voit kuunnella äänikirjoja Celian sovelluksella omalla älypuhelimella ja tabletilla tai tietokoneella.

Voit myös kysyä omasta lähikirjastostasi, tarjoaake se valikoimassaan Celian cd-Daisy-kirjakokoelmaa. Siinä tapauksessa voit lainata vielä lähikirjaston asiakkaana cd-äänikirjoja ja cd-asemallisen kuuntelulaitteen Näkövammaisten liitosta.

Huomaathan, että Celian cd-äänikirjojen nykyisenä lainaajana, voit kuunnella äänikirjojasi edelleen Daisy-kuuntelulaitteellasi. Laitetta ei tarvitse toistaiseksi palauttaa meille. Cd-äänikirjojen lainaus päättyy kokonaan nykyisille cd-asiakkaille 30.9.2025.

Jos olet Näkövammaisten liiton ja sen alueyhdistysten cd-äänilehtien tilaaja, saat tilaamasi äänilehdet edelleen.

Lisätietoa Daisy-soittimen lainaamisesta- Ulkoinen linkki.

Daisy-neuvonnan yhteystiedot- Ulkoinen linkki