Asiakaspalvelusihteeri
Asiakaspalvelusihteereitä toimii erityisesti terveydenhuollon eri toimipisteissä sekä monissa suuremmissa yrityksissä ja järjestöissä.
Työssä vaaditaan organisointikykyä, asiakashenkisyyttä, stressinsietokykyä ja ripeää työskentelyä.
Työtehtävät
Näkövammaisten asiakaspalvelusihteereiden työtehtäviä ovat mm. seuraavat:
- puhelinvaihteen hoitaminen
- postin käsittely
- tilausten hoito
- neuvonta puhelimitse ja sähköpostilla.
Haasteita ja ratkaisuja
Asiakaspalvelusihteerin työtehtävät sopivat hyvin heikkonäköisille henkilöille ja tehtäväkuva voi olla varsin laajakin. Sokealle henkilölle asiakaspalvelusihteerin työnkuvassa haasteellisia tehtäviä ovat esimerkiksi asiakkaan vastaanotto ja opastus, luentotilojen organisointi ja paperipostin käsittely. Näissä tehtävissä ratkaisu voi löytyä työtehtäväjärjestelystä tai henkilökohtaisen avustajan käytöstä.
Koulutus
Lähihoitaja, merkonomi, vastaanottoavustaja.
Kysy lisää
Näkövammaisten liiton työelämäpalvelujen asiantuntijat auttavat mielellään sopivan työn pohtimisessa.